Tuesday, April 27, 2010 0 comments

Pengasas Gerakan Pembela Islam Palestin

Pengasas Gerakan Pembela Islam Palestin

Allah Ta’ala telah jelas-jelas menerangkan permusuhan Yahudi dalam firmanNya:
"Sesungguhnya kamu dapati orang-orang yang paling keras permusuhannya terhadap orang-orang yang beriman ialah orang-orang Yahudi dan orang-orang musyrik." (Qs. 5:82)

Firman Allah:
"Yaitu orang-orang Yahudi, mereka merobah perkataan dari tempat-tempatnya. Mereka berkata:"Kami mendengar, tetapi kami tidak mau menurutinya". Dan (mereka mengatakan pula):"Dengarlah" sedang kamu sebenarnya tidak mendengar apa-apa. Dan (mereka mengatakan):"Raa'ina", dengan memutar-mutar lidahnya dan mencela agama. Sekiranya mereka mengatakan:"Kami mendengar dan patuh, dan dengarlah, dan perhatikanlah kami", tentulah itu lebih baik bagi mereka dan lebih tepat, akan tetapi Allah mengutuk mereka, karena kekafiran mereka." (QS. An-Nisaa' : 46)

Juga firman Allah:

"Maka (Kami lakukan terhadap mereka beberapa tindakan), disebabkan mereka melanggar perjanjian itu, dan karena kekafiran mereka terhadap keterangan-keterangan Allah dan mereka membunuh nabi-nabi tanpa (alasan) yang benar dan mengatakan:"Hati kami tertutup". Bahkan, sebenarnya Allah telah mengunci mati hati mereka karena kekafirannya, karena itu mereka tidak beriman kecuali sebagian kecil dari mereka. Dan karena kekafiran mereka (terhadap Isa), dan tuduhan mereka terhadap Maryam dengan kedustaan besar (zina), dan karena ucapan mereka:"Sesungguhnya kami telah membunuh Al-Masih, Isa putera Maryam, Rasul Allah", padahal mereka tidak membunuhnya dan tidak (pula) menyalibnya, tetapi (yang mereka bunuh ialah) orang yang diserupakan dengan Isa bagi mereka. Sesungguhnya orang-orang yang berselisih paham tentang (pembunuhan) Isa, benar-benar dalam keragu-raguan tentang yang dibunuh itu. Mereka tidak mempunyai keyakinan tentang siapa yang dibunuh itu, kecuali mengikuti persangkaan belaka, mereka tidak (pula) yakin bahwa yang mereka bunuh itu adalah Isa." (QS.An-Nisaa' : 155-157)



Jangan terpengaruh dgn media barat dan media utama negara yg x pernah menceritakan siapa Pengasas Harakat al-Muqawama al-Islamiyya (Hamas), Sheikh Ahmad Yasin yg sebenar..

Dalam pilihanraya umum 2006, HAMAS berjaya memenangi jumlah kerusi yang terbanyak dengan mengalahkan FATAH dalam parlimen dan telah membentuk kerajaan baru. Hal ini membuktikan populariti Hamas berbanding dengan Fatah yang dianggap tidak berkesan dan tidak berakhlak oleh penduduk Palestin. Hamas juga melaksanakan beberapa program kebajikan di wilayah Palestin, termasuk menabung sekolah, rumah yatim piatu dan klinik kesihatan.

Namun, pada 14 Jun 2007, Presiden Palestin, Mahmoud Abbas dari Fatah telah membubarkan parlimen dan memecat kerajaan Palestin bersatu yang diketuai oleh Hamas akibat pertempuran antara Hamas dan Fatah di Gaza. Abbas telah melantik Salam Fayyad sebagai pengganti Haniya.

Hamas juga dianggap sebagai pihak pengganas oleh Amerika Syarikat, Kanada, United Kingdom, Israel, Jepun dan Kesatuan Eropah walaupun hanya mempertahankan tanah airnya drpd rampasan Israel. Selepas kemenangan Hamas dalam pilihan raya 2006, Amerika Syarikat dan Kesatuan Eropah telah menyekat bantuan ekonomi kepada Palestin, demi memulaukan Hamas.

Tujuan Perjuangan Hamas : Menerapkan syariat, menjadikan masyarakat yang *hubbul-jihad wasysyahadah* (cinta jihad dan mati syahid)

Tujuan Perjuangan Fatah : Kedaulatan bangsa Palestin

web:
www.Qassam.ps
www.palestinkini.info

tp mengapa negara kita membenarkan firma zionis bertapak di sini?




sumber dr website APCO mengaku bertapak d mlysia:
http://www.apcoworldwide.com/content/news/press_releases2009/malaysia0809.aspx




juga di sini:
http://www.ikdn.org/358.html



sumber dari web Kementerian Dalam Negeri:
http://www.kdn.gov.my/template03.asp?tt=news&newsID=305



dan pengakuan APCO bertapak di Israel:
http://www.apcoworldwide.com/content/locations/EMEA/tel_aviv.aspx

dan PAS memohon majlis raja-raja membatalkan kontrak antara kerajaan Malaysia dan firma perunding Apco Worldwide
http://www.malaysiakini.com/news/128327

No Response to "Pengasas Gerakan Pembela Islam Palestin"

Post a Comment


Powered By Blogger